29 stycznia 2017

kontakty, kontakty

Nic w naszym życiu nie jest przypadkowe. 

Do takich wniosków doszłam ostatnimi czasy, kiedy miałam przyjemność przypadkiem dowiedzieć się, że jedna Pani pracująca w miejscu, w którym pracuję i ja, pochodzi z Nieborowa. I oczywiście musiałam tak poprowadzić rozmowę, żeby się dowiedzieć, czy aby czasem nie zna kogoś z tamtych okolic, kto nosi nazwisko Sieradzki (co by odnaleźć jakiś punkt zaczepienia do rodzeństwa prababci Antosi). I patrz - traf! Okazuje się, że zna jednego Pana, który takie nazwisko nosi i co prawda na dzień dzisiejszy mieszka w Skierniewicach, ale pochodzi właśnie z Nieborowa. I dostałam namiar do niego na NK (a już myślałam, że ludzie nie korzystają z tego portalu...). No i nie byłabym sobą, gdybym nie napisała do niego zaraz po powrocie z pracy, na gorąco ;-) Naskrobałam parę słów, kim jestem, o kogo mi chodzi i poszło w świat. Biorąc pod uwagę, że NK nie jest już aż tak popularna, stwierdziłam, że pewnie poczekam z pół roku na odpis, albo wcale się go nie doczekam. A tu spotkała mnie miła niespodzianka - dostałam odpowiedź już następnego dnia! I to nie byle jaką odpowiedź. Pisałam po powrocie z Bełchowa, że znaleźliśmy z Arkiem jeden grób Sieradzkich na cmentarzu w Nieborowie - i się okazuje, że pochowani są tam dziadkowie Pana Bogdana. Dodatkowo w wiadomości dostałam informację, że pamięta On z opowiadań swojego dziadka, że mieli rodzinę w Dzierzgowie, która nosiła nazwisko Wierzbicki. Przypadek? Nie sądzę. Teraz czekam na odpowiedź w sprawie pradziadka Pana Bogdana - może to jeden z braci Antosi???


Ten mężczyzna na zdjęciu to prawdopodobnie brat mojej prababci, Antoniny Wierzbickiej-Stań z Sieradzkich. Czy tak jest naprawdę - być może wyjaśni mi to wspomniany wyżej Pan Bogdan. Cierpliwie będę czekać :-)
Udostępnij ten wpis

1 komentarz :

  1. Też jakiś czas temu napisałam do odnalezionej dalekiej kuzynki na jednym z popularnych portali społecznościowych, ale niestety na razie brak odpowiedzi :( także zazdroszczę, ale tak bardzo pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.