3 lutego 2018

weekendowe poszukiwania przodków

Odkąd zmieniłam pracę nie mam zbyt dużo czasu, by szukać przodków. Ale ostatnio udało mi się trochę wydłubać wolnych chwil, by wznowić poszukiwania brakujących aktów. I tak, w miniony weekend, udało mi się odnaleźć kilka ciekawych dokumentów.

Pierwsze, w sumie najważniejsze dla mnie, znalezisko to akt zgonu mojego 2x-pradziadka, Kacpra Styry (Stery), który zmarł 21.10.1906 roku w Stolcu. Zgon zgłaszali Michał Baran i Wincenty Kowalski. Zostawił po sobie żonę, ale niestety nie udało mi się trafić na jej akt zgonu w parafii w Stolcu. Jeśli zmarła tam, to na pewno po 1913 roku (do tego roku są udostępnione metryki), ale równie dobrze mogła umrzeć w Łodzi, gdzie mieszkały jej córka i syn, albo pod Burzeninem, gdzie z rodziną była kolejna córka. Może w przyszłości uda mi się ją odnaleźć.

akt zgonu Kacpra Stery sr.

Wraz z aktami zgonu prapradziadka znalazłam też akt urodzenia brata mojego dziadka, Adama Styry ur. 1.11.1910 r. w Gronowie par. Stolec oraz siostry dziadka, Zofii Styry ur. 10.05.1913 r. również w Gronowie. Trafił się też akt zgonu rocznego syna pradziadków, Stasia Styry, który zmarł 3.11.1909 r. w Gronowie (urodzony we wsi Dąbrowa par. Stolec, brak aktu urodzenia, informacja w akcie zgonu).

akt urodzenia Adama Styry

akt urodzenia Zofii Styry

akt zgonu Stanisława Styry


Kolejne - jeszcze styczniowe - znaleziska metrykalne pochodzą od strony mojego Męża. Pierwszy akt to zgon Franciszka Maciaszczyka, który był 3x-pradziadkiem mojego Małżonka. Zmarł 22.10.1897 r. w Drzazgowej Woli, par. Będków. Drugi z kolei to akt zgonu 3x-prababci Męża, żony w/w Franciszka, Józefy Maciaszczyk z Błochów (Błachowców), która zmarła 11.10.1904 r. również w Drzazgowej Woli.

akt zgonu Franciszka Maciaszczyka

akt zgonu Józefy z Błochów (Błachowców) Maciaszczykowej

Kolejne akty zgonu również dotyczą 3x-pradziadków Męża. Roch Misztal zmarł 9.05.1907 r. w Biskupiej Woli, par. Czarnocin, a jego żona, Barbara Bibianna Misztalowa z Kotów 5.02.1912 r. tamże.

akt zgonu Rocha Misztala

akt zgonu Barbary Bibianny z Kotów Misztalowej

Kolejny nowy dokument dotyczy zgonu 3x-prababci Męża, Wiktorii z Pryczków Glonkowej. Zmarła 14.02.1896 r. we wsi Remiszewice, par. Czarnocin.

akt zgonu Wiktorii z Pryczków Glonkowej


Następny znaleziony akt zgonu dotyczy 4x-prababci Męża, Heleny z Misztali pv. Berendzik sv. Kozub. Zmarła ona 16.03.1877 r. w Biskupiej Woli. Jej drugi mąż, Stanisław Kozub, zmarł 15.02.1858 r. w Czarnocinie (przeżyli wspólnie 6 lat po ślubie).

akt zgonu Heleny z Misztali pv. Berendzik sv. Kozub

akt zgonu Stanisława Kozuba

Następny, niestety również akt zgonu, dotyczy 4x-pradziadka Męża, Piotra Pryczka. Zmarł 25.04.1884 r. w Kalskiej Woli, par. Czarnocin, miał 87 lat. Jego druga żona, Marianna z Krawczyków Pryczkowa zmarła 2.11.1876 r. również w Kalskiej Woli w wieku około 49 lat. Przy okazji udało mi się odnaleźć syna tej pary, Szymona (1864-1885).

akt zgonu Piotra Pryczka

akt zgonu Marianny z Krawczyków Pryczkowej



O te właśnie dokumenty powiększyła się moja genealogiczna wiedza na temat rodziny swojej i mojego Męża. Wróciłam też do indeksowania metryk dla Geneteki, w miarę wolnego czasu uzupełniłam Będków, a obecnie zajmuję się parafią Bełchów. Nie ukrywam, że przy okazji poszukuję przodków :-)
Udostępnij ten wpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.