2 lutego 2015

4x-pradziadkowie cz. 6

Kolejną parą moich 4xpradziadków są Franciszek Cieszonik i Magdalena Stasinowska.

Przeglądając zasoby geneteki udało mi się znaleźć akty zgonu obydwojga moich przodków, co mnie bardzo cieszy, bo do tej pory jakoś po macoszemu traktowałam tę parę i poza imieniem i nazwiskiem nie pojawiało się nic.

akt zgonu Franciszka Cieszonika
Franciszek Cieszonik zmarł 28.02.1879 r. w Stoczkach, w parafii Chojne, wg aktu miał 56 lat (czyli urodzony około 1823 roku). W akcie podają, że był synem Łukasza i Marianny z Adamczyków, urodził się w Kobylnikach.

akt zgonu Magdaleny Stasinowskiej-Cieszonik
Magdalena Stasinowska zmarła w 1897 roku we wsi Dębina Sokołowska, na terenie parafii Chojne. Wg aktu miała lat 80 i była córką Marcina i Marianny, urodzona we wsi Kobylniki (prawdopodobny rok narodzin 1817).


EDIT z dn. 21.07.2015 r.:

W związku z odnalezieniem wspólnej części drzewa genealogicznego z potomkinią rodzeństwa mojej 3xprababci, udało mi się ustalić też kilka faktów związanych z pokoleniem 4xpra.

Franciszek Wincenty Cieszonik urodził się 28.03.1821 r. w Kobylnikach, parafia Uniejów. Zachował się akt na szukajwarchiwach.pl :

akt urodzenia Franciszka Cieszonika

ciąg dalszy aktu urodzenia Franciszka Cieszonika


Magdalena Kunegunda Stasinowska również urodziła się w Kobylnikach, 17.07.1818 r. I od razu w jej akcie urodzenia pojawia się informacja, którą wcześniej miałam błędną, a mianowicie imię i nazwisko jej matki - była nią Agnieszka Wojtaszczyk, a nie - jak podano w akcie zgonu Marianna X.

akt urodzenia Magdaleny Stasinowskiej

ciąg dalszy aktu urodzenia Magdaleny Stasinowskiej

Franciszek i Magdalena ślub wzięli w Uniejowie 12.11.1839 r. Udało mi się znaleźć akt ślubu:

akt ślubu Franciszka Cieszonika i Magdaleny Stasinowskiej

ciąg dalszy aktu ślubu Franciszka Cieszonika i Magdaleny Stasinowskiej

Franciszek i Magdalena Cieszonikowie na pewno mieli następujące dzieci:
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.