18 lipca 2014

3x-pradziadkowie cz. 3

Powolutku idziemy dalej, trzecia para pra-pra-pra-dziadków to Łukasz Pryk i Agnieszka Cieszonik.

Łukasz Pryk urodził się 8.10.1844r. we wsi Stoczki, na terenie parafii Chojne. Jego rodzicami byli Jan Pryczaszek (już wspominałam wcześniej, że pojawiają się różne wersje nazwiska) i Łucja Piasecka. 

akt urodzenia Łukasza Pryka (Pryczaszka)

Łukasz również pochodził z wielodzietnej rodziny. Oprócz niego, Jan i Łucja mieli jeszcze następujące dzieci:
- Błażej (1843-1859)
- Karol (1846-1847)
- Grzegorz (1849-?)
- Karol (1851-?)
- Marianna (1854-1854)
- Stanisława (1854-1854)
- Wojciech (1855-?)
- Balbina (1858-?)
- Franciszek (1858-1859)
- Katarzyna (1860-1863)
- Daniel (1864-1867).
Ciekawostką w tej rodzinie jest to, że Marianna i Stanisława (przeżyły raptem 2 tygodnie, obydwie zmarły tego samego dnia) oraz Balbina i Franciszek byli bliźniętami (chłopiec przeżył 15 miesięcy, losów dziewczynki nie znam)

Agnieszka Cieszonik urodziła się w 1848 roku we wsi Kobylniki, nie wiem z której parafii. Nie posiadam jej aktu urodzenia. Jej rodzicami byli Franciszek Cieszonik i Magdalena Stasinowska. Żeby było trochę weselej, to również pojawiają się różne wersje nazwiska mojej 3x-prababki - Cieszonik, Szymonik, Cietonik, Ciemieniak, Cisonik - w dalszych aktach oczywiście.

Ślub moich pra-pra-pra-dziadków odbył się 6.11.1865r. w parafii Chojne.

akt ślubu Łukasza Pryka (Pryczaszka) i Agnieszki Cieszonik

Jak już wspominałam podczas notki o moich 2xpra-dziadkach, małżeństwo Łukasza i Agnieszki Pryków doczekało się dziewięciorga dzieci, których losy nie są mi znane.


EDIT z dn. 21.07.2015r.:

Świat jest malutki. Gdyby nie udostępnione na MyHeritage moje drzewo, to bym dalej tkwiła w nicości odnośnie rodziny Cieszoników. A tak - dzięki tzw. dopasowaniom z innego drzewa, znalazłam rodzeństwo Agnieszki Cieszonik, a także jej rodziców i ... dziadków :-)
Ustaliłam, że wieś Kobylniki, w której urodziła się Agnieszka Cieszonik należała do parafii Uniejów. A ja byłam przeświadczona, że to chodziło o parafię Góra k/Błaszek... I - po nitce do kłębka - znalazłam akt jej urodzenia na stronach szukajwarchiwach.pl , a dokładna data urodzin to 17.12.1848r.:

akt urodzenia Agnieszki Cieszonik

Z poszukiwań w dniu wczorajszym wynikło również odnalezienie kilkorga rodzeństwa Agnieszki:
- Łucja (1840-?) => wyszła za Kazimierza Szubskiego
- Rozalia (1846-1857)
- Józef (1851-1852)
- Florentyna (?-?) => wyszła za Antoniego Trojana (mian. Trojan).

Nadal nie mam aktów zgonu Łukasza i Agnieszki.
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.