23 lipca 2014

3xpra-dziadkowie cz. 7

Powoli zbliżam się do półmetka generacji pra-pra-pra-dziadków. Dzisiaj pora na siódmą odsłonę tego pokolenia.

Bartłomiej Firas urodził się w Sokołowie, parafia Dąbrowa Wielka, około roku 1818. Niestety, po przekopaniu wszelkich dostępnych metryk, nie znalazłam aktu urodzenia mojego przodka. Przeszukałam  roczniki w przód i w tył, ale nic nie znalazłam. Może został zarejestrowany w innej parafii, jak gdzieś jego rodzice byli przejazdem czy co. A rodzicami byli Jan Firas i Agnieszka Sikora vel Barabarczyk.

Rodzeństwo Bartłomieja to:
- Wojciech (1821-?)
- Paweł (1823-1823)
- Andrzej (1824-1824)
- Józefa (1826-?).
Do tych dotarłam, może jeszcze ktoś, ale przyznam się bez bicia, że nie szukałam dokładnie.

Pra-pra-pra-dziadek zmarł 23.10.1886r. w Sokołowie, parafia Chojne; fakt zgłaszali Seweryn Wojciechowski i Karol Nowak. 

akt zgonu Bartłomieja Firasa

Marianna Pawlak urodziła się 1.12.1819r. we wsi Krzaki, która należała do parafii Brzeźnio. Jej rodzicami byli Karol Pawlak i Franciszka Macuga.

akt urodzenia Marianny Pawlak
Rodzeństwo pra-pra-pra-babci Marianny to:
- Helena (ok. 1808-?) => wyszła za Ludwika Kowalczyka
- Stanisław (ok. 1810-?)
- Barbara (1814-1866)
- Jakub (1817-?)
- Urszula (1831-?).

Marianna zmarła 7.02.1885r. w Sokołowie, parafia Chojne. Zgon zgłaszali Seweryn Wojciechowski i Wojciech Szaliński.

akt zgonu Marianny Pawlak-Firas
Bartłomiej Firas i Marianna Pawlak pobrali się 26.01.1840r. w Dąbrowie Wielkiej. Świadkami byli Bartłomiej Pośpiech i Antoni Karczmarek.

akt ślubu Bartłomieja Firasa i Marianny Pawlak
ciąg dalszy aktu ślubu Bartłomieja Firasa i Marianny Pawlak
Pra-pra-pra-dziadkowie doczekali się pięciorga dzieci.
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.