8 lipca 2014

2x-pradziadkowie cz. 8

To już ostatnia część zmagań z pokoleniem prapradziadków. Zostali tylko oni :-)

Fabian Sieradzki urodził się w Kozłowie Biskupim, powiat sochaczewski, ok. 1823 roku. Niestety, akta z tej parafii nie są nigdzie w internecie udostępnione, a nie mam kiedy ich szukać w archiwach. Za to mam fotografię kościoła w Kozłowie Biskupim :-)

rzeka Bzura i widok na kościół w Kozłowie Biskupim
Niestety, o Fabianie nie wiem nic. Nie znam jego rodziców, ani rodzeństwa. Mam tylko jego akt zgonu, z którego wynika, że zmarł 30.08.1905r. w Nieborowie w wieku 82 lat. Czy wiek podany w akcie jest prawdopodobny? Nie wiem...

akt zgonu Fabiana Sieradzkiego

Jego żoną była Wiktoria Cywińska vel Kuśmierek, jej rodziców również nie znam, ale starałam się szukać. Jej nazwisko pojawia się właśnie w dwóch wersjach. U mojej pra-babci jest Wiktorią z Cywińskich, aby potem u synów zostać Wiktorią z Kuśmierków. Szukałam i w Nieborowie, i w Łowiczu. I nie wiem. Utknęłam w martwym punkcie. Prawdopodobnie urodziła się około 1840 roku, co wywnioskowałam biorąc średnią z lat w aktach urodzin jej dzieci. Poza tym nie wiem nic.

Dlatego - chcąc nie chcąc - czeka mnie wizyta na ziemiach łowickich, co by ustalić pewne fakty dotyczące przeszłości moich bliskich. Tylko tak się zabieram za telefon do kuzynostwa jak pies do jeża...


EDIT z dn. 29.07.2015r.:

ALLELUJA! Znalazłam przez zupełny przypadek akt ślubu Fabiana z Wiktorią. I wyjaśniły się następujące sprawy:
  • ślub odbył się w 1865r. w parafii Kompina (woj. łódzkie, pow. łowicki, gm. Nieborów), skanu na razie nie posiadam
  • rodzice Fabiana to Łukasz Sieradzki i Katarzyna zd. Małecka
  • Fabian był wdowcem
  • rodzice Wiktorii - podana tylko matka, Wiktoria Kuśmierek, ojciec NN
  • miejscowość podana w akcie to wieś Patoki, najprawdopodobniej z niej pochodziła Wiktoria (więc poszukam jeszcze troszeczkę w tej parafii, może się czegoś dowiem).

Czekam teraz na skan aktu, wtedy będę mogła dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej pary.

EDIT z dn. 05.08.2015r.:

Mam już akt ślubu Fabiana Sieradzkiego z Wiktorią Kuśmierek :-)

akt ślubu Fabiana Sieradzkiego i Wiktorii Kuśmierek

Ślub odbył się 24.09.1865r. w parafii Kompina (woj. łódzkie, pow. łowicki, gm. Nieborów). Z tej parafii pochodziła Wiktoria.
Rodzice Fabiana to Łukasz Sieradzki i Katarzyna zd. Małecka, natomiast rodzice Wiktorii to Teofila Kuśmierek i NN. Matka Wiktorii dwukrotnie była mężatką, jej drugi mąż - Błażej Cywiński - jest świadkiem na ślubie Wiktorii, stąd pojawia się wersja nazwiska "z Cywińskich". <==== czyli zagadka rozbieżności nazwisk została rozwiązana :-)

Wiktoria Kuśmierek urodziła się w 1844 roku we wsi Patoki, parafia Kompina. Aktu na razie nie posiadam, informacje mam z Geneteki, a o sam akt może jeszcze wybiorę się w te wakacje (jak wrócimy znad morza, bo teraz AP ma przerwę).

Z tego, co udało mi się dowiedzieć na postawie Geneteki, to Wiktoria miała dwoje rodzeństwa:
  • Kajetan (1840-?) - również nieślubne dziecko Teofili
  • Jan (1863-1865) - z małżeństwa Teofili z Błażejem Cywińskim.

Fabian Sieradzki był wdowcem po Katarzynie Gromek, mieszkali we wsi Dębsk (parafia Kozłów Szlachecki, diecezja łowicka).

Cieszę się bardzo z odnalezienia tego aktu, teraz mogę uzupełnić braki w drzewie :-)
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.