13 lipca 2014

3xpra-dziadkowie cz. 1

Nadeszła pora na opisanie pokolenia pra-pra-pra-dziadków. Zastanawiałam się, jak zebrać ich w całość, bo przecież im dalej w las, tym więcej drzew, ludzi coraz więcej, a informacji niekoniecznie wiele. Ale spróbuję ;-)

Para numer jeden to Wincenty Sobieraj i Marianna Kawecka.

Wincenty Sobieraj urodził się 25.07.1809 r. w Kuśniu, parafia Dąbrowa Wielka. Jego rodzicami byli Józef Sobieraj i Cecylia z Wieczorkiewiczów (w akcie urodzenia wpisana jako Cecylia Kucharzówna). Wiem też, że miał rodzeństwo: Pawła, Grzegorza i Tomasza. Wincenty zmarł 6.01.1867r. w Kuśniu, który wówczas należał do parafii Chojne.

akt urodzenia Wincentego Sobieraja

akt zgonu Wincentego Sobieraja
Marianna Kawecka urodziła się najprawdopodobniej w 1816 roku w Gomulinie, gm. Wola Krzysztoporska. Aktu urodzenia na dzień dzisiejszy nie posiadam, nie szukałam nawet, czy są gdziekolwiek dostępne. Rodzicami Marianny byli Ignacy Kawecki i Marianna z Sosinów. Daty śmierci mojej 3x-prababci nie znam, aktu nie znalazłam. Na pewno zmarła po 1867 roku, co widać na akcie zgonu Wincentego. 

Wincenty Sobieraj i Marianna Kawecka wzięli ślub w parafii w Dąbrowie Wielkiej 10.02.1833 roku. Udało mi się znaleźć akt ich ślubu.

akt ślubu Wincentego Sobieraja i Marianny Kaweckiej
akt ślubu Wincentego Sobieraja i Marianny Kaweckiej
Jak wspomniałam już wcześniej, Wincenty i Marianna mieli dość liczną gromadkę dzieci. Na pewno doliczyłam się dziewiątki.

EDIT z dn. 14.01.2015r.:

Zebrałam się w sobie i znalazłam metrykę urodzenia-chrztu Marianny. Urodziła się 1.02.1816r. w Gomulinie. Dowiedziałam się też daty jej zgonu - 08.04.1869r. w Kuśniu, par. Chojne. Niestety, aktu zejścia nie posiadam (jest przerwa w dostępnych aktach na genetece i nie wiem, czy znajdę akta, bo data jest podana, więc z kosmosu nie została wzięta...).

akt urodzenia Marianny Kaweckiej
ciąg dalszy aktu urodzenia Marianny Kaweckiej
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.