3 lipca 2017

pradziadkowie cz. 1

Kacper Styra (właściwie: Stera) urodził się 01.01.1863 r. we wsi Krzyżanka (woj. łódzkie, pow. sieradzki, gm. Złoczew). Jego rodzicami byli Kacper oraz Wiktoria z Kowalczyków. Rodzicami chrzestnymi zostali Franciszek Kowalczyk oraz Rozalia Rajkowska.

akt urodzenia Kacpra Styry

Rodzeństwo mojego pradziadka:
  • Wincenty (1864-1945) => ożenił się z Józefą Głębską
  • Zofia (1874-1874)
  • Ewa (1875-1960) => wyszła za Marcina Królewicza
  • Antonina (1878-?) => wyszła za Wojciecha Mencla
  • Józefa (1881-?) => wyszła za Michała Lewandowskiego
  • Jan (1890-1891).

Z informacji, które otrzymałam w rodzinie były dwie siostry, ale nie mam 100% pewności (zbyt duże przerwy między kolejnymi dziećmi); w rodzinie mówią, że jedna miała na nazwisko Tyra, a druga Kolanek. Może kiedyś je odnajdę.

Karolina Firas urodziła się 02.07.1878 r. we wsi Sokołów (woj. łódzkie, pow. sieradzki, gm. Sieradz). Jej rodzicami byli Wojciech oraz Antonina z d. Bakowicz. Rodzice chrzestni to Michał Bakowicz (najprawdopodobniej brat Antoniny) oraz Anna, której nazwiska nie jestem w stanie odczytać.

akt urodzenia Karoliny Firas
Nie dotarłam do żadnego rodzeństwa mojej prababci. 


Ślub Kacpra i Karoliny odbył się w kościele w Chojnem 06.05.1895 roku. 

akt ślubu Kacpra Styry i Karoliny Firas

Dzieci, które urodziły się w małżeństwie to:
  • Helena (1896-?) => wyszła za 1) Głowienkowskiego 2) Wawrzyna Kaźmierczaka 3) Antoniego Józiaka
  • Józefa (1898-1986) => wyszła za Antoniego Plutę (mian. Pluta)
  • Michał (1900-1966) => ożenił się z Bronisławą Kowalską
  • Władysława (1902-1993) => wyszła za Bronisława Kowalskiego
  • Anna (1905-1909)
  • Adam (1910-1996) => ożenił się z Walerią Nalewaj
  • Zofia (1913-1981) => wyszła za Zygmunta Kowalczyka
  • Wincenty (1918-1983) => mój dziadek.

Kacper Styra zmarł 16.10.1929 r. w Rokitowcu. Zgon zgłaszali Wawrzyniec Majda i Maciej Wyrwa, najprawdopodobniej sąsiedzi pradziadków.

akt zgonu Kacpra Styry

Karolina z Firasów Styra zmarła 09.12.1938 r. również we wsi Rokitowiec. Zgon zgłaszali Franciszek Ciepłuch oraz Andrzej Kaczmarek, obydwoje z Rokitowca.

akt zgonu Karoliny Styry z Firasów




Zdjęcia aktów zgonu mam dzięki uprzejmości USC Złoczew, o czym pisałam już tutaj.

moi pradziadkowie - Kacper Styra i Karolina Styra z Firasów z dziećmi:
od lewej: Michał Styra, Adam Styra, Władysława Styra
dwoje dzieci twarze zamazane - nie wiem
Udostępnij ten wpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.