19 kwietnia 2021

Zdjęcie pradziadka Mikołaja

Nic nie dzieje się przypadkiem - to zawsze sobie powtarzam. Dzisiaj moja mama sprawiła mi niespodziankę, a mianowicie odnalazła w domowych zbiorach zdjęcie mojego pradziadka, Mikołaja Wierzbickiego, o którym pisałam tutaj. I tak moim oczom ukazała się fotografia sprzed ok. 110 lat - Mikołaj zmarł jak miał 25 lat, w 1911 roku. Zdjęcie zrobione w Łowiczu w atelier p. Bronisława Wesołowskiego. 

Mikołaj Wierzbicki
1886-1911


O samym autorze powyższej fotografii dowiedziałam się, że prowadził on swój zakład razem z bratem Wacławem. Zakład fotograficzny w Łowiczu założył w 1908 roku, także śmiem twierdzić, że Mikołaj miał na zdjęciu 22-25 lat - czyli prawdopodobnie niedługo po ślubie z Antoniną Sieradzką.

Przy pomocy i dobrej woli Koleżanek z grupy genealogicznej otrzymałam koloryzowaną wersję zdjęcia Mikołaja, za co serdecznie dziękuję.

Mikołaj Wierzbicki - wersja koloryzowana



Udostępnij ten wpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.