2 kwietnia 2017

w marcu jak w garncu

Marzec minął bezpowrotnie, a ja zbyt wiele czasu na genealogię nie poświęciłam. Ale to, co udało mi się znaleźć, to już moje :-)

Przede wszystkim został odnaleziony akt zgonu mojego prapradziadka Józefa Zorna, o którym kilka słów napisałam tutaj. Sam akt znalazł Marcin z bloga Przodkowie z tamtych lat (prywatnie spowinowacony z moim Mężem), ale spokojnie, nie dostałam go na tacy :-) Najpierw dzielnie przejrzałam 10 lat indeksów z parafii NMP w Łodzi, w tym 3 lata przejrzałam akt po akcie (z braku spisów rocznych), ale okazało się, że mój przodek zmarł na terenie parafii Podwyższenia św. Krzyża w Łodzi 15.10.1902 roku. Zgon zgłaszał Stanisław Rogalski i Antoni Corn (zięć zmarłego). Jak już pisałam wcześniej, nazwisko przyjmowało różne formy - w przypadku prapradziadka była wersja Corn.

akt zgonu Józefa Corna

Wpadł mi w ręce akt zgonu 5x-pradziadka, Feliksa Królaka, który zmarł we wsi Sadokrzyce na terenie parafii Wróblew. Do tej pory znałam tylko rok, teraz już wiem, że zgon nastąpił 5 marca 1826 roku. Fakt zgłaszali jego dwaj synowie - Idzi i Michał (mój 4x-pradziadek).

akt zgonu Feliksa Królaka


W styczniowym podsumowaniu pisałam o brakującym akcie zgonu mojego 3x-pradziadka, Antoniego Okraski. I korzystając z okazji udało mi się spędzić chwilę czasu w łódzkim AP, w którym udało mi się odnaleźć ów akt. Dodatkowo, wreszcie wpadł mi w ręce jego akt urodzenia. Tak więc już wiem, że Antoni Okraska urodził się 03.06.1818 roku we wsi Borowiny w parafii Bełchów. Jego rodzicami chrzestnymi Adrian Kulnicki i Izydor Królikowski.

akt urodzenia Antoniego Okraski
Zgon Antoniego znalazłam od razu niemalże. Zmarł w 1876 roku w Bełchowie.

akt zgonu Antoniego Okraski


Dzięki wizycie w AP stałam się też bogatsza o akt ślubu mojej 3x-prababci Wiktorii Okraski z Wojtalów z Tomaszem Osóbką, o którym też pisałam przy okazji styczniowego podsumowania. Ślub odbył się w 1878 roku w Bełchowie.

akt ślubu Wiktorii Okraski z Wojtalów z Tomaszem Osóbką


Z dodatkowych znalezisk muszę pokazać akt zgonu mojej 3x-prababci Marianny Sobieraj z Kaweckich, który również znalazłam w AP. Zmarła 08.04.1869 r. we wsi Kuśnie, parafia Chojne.

akt zgonu Marianny Sobieraj z Kaweckich



W skanach dostępnych z parafii we Wróblewie wypatrzyłam wreszcie akt urodzenia mojego kolejnego przodka, Wawrzyńca Małolepszego, który był moich 3x-pradziadkiem. Urodził się w Smardzewie 07.08.1839 roku, a rodzicami chrzestnymi zostali Walenty Szymczak i Elżbieta Wojdzina.

akt urodzenia Wawrzyńca Małolepszego




No i na koniec informacja miesiąca - okazuje się, że jednak poszukiwania rodziny Sieradzkich nie spełzły na niczym. Wspomniany w przywołanym linku pan Bogdan okazuje się być moim kuzynem! Mamy wspólnych prapradziadków - Fabiana Sieradzkiego i Wiktorię z Kuśmierków. Całą historię tych powiązań opiszę w osobnej notatce.
Udostępnij ten wpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.