12 sierpnia 2014

3xpra-dziadkowie cz. 9

Miałam trochę przerwy w dokumentowaniu moich przodków, ale już jestem ;-)

Pokolenie praprapradziadków pochodzących od mojego Taty rozpoczynają Błażej Koprowski i Jadwiga Raźniewska.

Błażej Koprowski miał dwie żony - moją prapraprababcię Jadwigę oraz Mariannę z d. Siel (1811-1844). Z Marianną miał syna Andrzeja. Marianna zmarła w Grabi, w parafii Marzenin. O samym Błażeju nie wiem nic. Nie udało mi się odnaleźć aktu urodzenia ani zgonu. Wiem, że mieszkali z Marianną pod Marzeninem, ale nic poza tym nie wpadło mi w czasie poszukiwań.

akt zgonu Marianny Koprowskiej


Jadwiga Raźniewska (w akcie ślubu nazwisko Raźmińska) urodziła się w Swiędzieniewicach na terenie parafii Zduńska Wola prawdopodobnie w 1824. Była córką Kazimierza i Agnieszki. Niestety, nie posiadam aktu urodzenia.

Błażej Koprowski i Jadwiga Raźniewska pobrali się w Zduńskiej Woli 19.05.1844r. Zachował się akt tego wydarzenia. Świadkami ślubu byli Bartłomiej Gzikowski i Tomasz Ruszkowski.

akt ślubu Błażeja Koprowskiego i Jadwigi Raźniewskiej
Ponieważ poszukiwania miałam dość ograniczone, to nie wiem, czy poza moim prapradziadkiem Antonim para doczekała innych dzieci. Może kiedyś...

EDIT 31.08.2014r.:

Wspaniała wiadomość na ostatni dzień tegorocznych wakacji. Dzięki pomocy młodego, ale doświadczonego genealoga Marcina (administrator bloga Przodkowie z tamtych lat) udało się znaleźć akt zgonu Błażeja Koprowskiego!


akt zgonu Błażeja Koprowskiego
Błażej Koprowski zmarł 23.12.1855r. we wsi Swędzieniewice, par. Zduńska Wola. Najlepsze jest to, że zostali w akcie podani jego rodzice (!!!). Pytanie, czy są to prawidłowe dane... Pozostaje szukać :-)

Dodatkowo zostały znalezione 2 córki Błażeja i Jadwigi - Nepomucena (1855) i Marianna (1847).

Po śmierci Błażeja Jadwiga wyszła za mąż za Kacpra Mikołajewskiego. Ślub odbył się w Zduńskiej Woli 12.06.1864r. Akt ślubu poniżej:

akt ślubu Kacpra Mikołajewskiego i Jadwigi Koprowskiej z Raźniewskich

Co ciekawe, ślub wzięła dopiero 9 lat po śmierci swojego pierwszego męża. A i tym się długo nie nacieszyła, bo już 11.01.1868r. w Swędzieniejewicach zmarł.

akt zgonu Kacpra Mikołajewskiego

Pozostaje mi szukać dalej aktu zgonu Jadwigi. Oby się znalazła :-)


EDIT Z DN. 30.08.2016r.:

Dzisiaj przypadkowo, przeglądając nowe rekordy w Genetece, znalazłam akt ślubu Błażeja Koprowskiego i Marianny Sell / Siel / Szel / Sela. Ślub odbył się w parafii Strońsko (woj. łódzkie, pow. zduńskowolski, gm. Zapolice) 06.02.1832 r. Świadkami byli Maciej Kazimierczak oraz Roch Krawczyk.

akt ślubu Błażeja Koprowskiego i Marianny Sell

Dzieci z tego małżeństwa to:

  • Jan (1832-?)
  • Andrzej (1834-?).


Natomiast jeśli chodzi o Jadwigę Koprowską z Raźniewskich, to nadal szukam jej aktów urodzenia i zgonu. A oto pełna lista dzieci Jadwigi i Błażeja:

  • Marianna (1846-1864)
  • Teodor (1849-?)
  • Antoni (1852-1877) => mój 2x-pradziadek
  • Nepomucena (1855-?).





Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.