21 sierpnia 2014

4x-pradziadkowie cz. 2

Drugą parą moich 4xpradziadków są Ignacy Kawecki i Marianna Sosin. Poza tym, że ich dane mam z aktu ślubu ich córki Marianny, to nie wiem o nich nic... Prawdopodobnie zmarli na terenie parafii Dąbrowa Wielka, ale nie szukałam ich wcale, więc muszę czym prędzej podjąć kroki poszukiwawcze.

EDIT kwadrans później:
Znalazłam akty zgonu obydwojga prapraprapradziadków. Dzięki temu poszłam też "dalej" w las, czyli udało mi się znaleźć również akty zgonu rodziców Ignacego, ale na ich generację przyjdzie pora później :-)

Ignacy Kawecki był synem Mateusza Kaweckiego i Małgorzaty Krajewskiej, zmarł 08.03.1845r. w Kuśniu, par. Dąbrowa Wielka. Zgon zgłasza zięć - Wincenty Sobieraj oraz Tomasz Rudnicki. Według aktu miał wówczas 50 lat. Ciężko będzie mi cokolwiek znaleźć na temat Ignacego, bo w akcie urodzenia syna Bartłomieja widnieje informacja, że pra-...-dziadek był owczarzem. Zgłaszając syna był "z Szydłowa" (parafia Piotrków Trybunalski), a gdzie się mógł urodzić? Nie wiem...

akt zgonu Ignacego Kaweckiego

Marianna Sosin zmarła kilka dni przed swoim mężem, dokładnie 01.03.1845r. w Kuśniu, par. Dąbrowa Wielka. Zgon zgłaszali syn Bartłomiej Kawecki oraz zięć Wincenty Sobieraj. Według aktu Marianna mogła mieć wówczas 56 lat. Niestety, nie znam jej rodziców...

akt zgonu Marianny Sosin-Kaweckiej
Dzieci tej pary to:
  • Marianna (1816-1857) =>wyszła za Wincentego Sobieraja => moi 3x-pradziadkowie
  • Bartłomiej (1820-1856) => ożenił się z Marianną Klarą Sobieraj.
Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.