21 sierpnia 2014

4x-pradziadkowie cz. 1

Na tyle, ile mogę, przechodzę do kolejnej generacji przodków. Czas na pokolenie prapraprapradziadków. A więc do dzieła!

Józef Sobieraj i Cecylia Wieczorkiewicz vel Kucharzówna idą na pierwszy ogień.

Józef Sobieraj urodził się ok. 1760 roku, najprawdopodobniej w Kuśniu, ale tego nie mogę potwierdzić. Danych rodziców nie mam żadnych. Zmarł 12.03.1820r. w Kuśniu, par. Dąbrowa Wielka. Zgon zgłasza jego brat, Tomasz Sobieraj oraz Piotr Plewiński, sąsiad.

akt zgonu Józefa Sobieraja

Cecylia Wieczorkiewicz urodziła się we wsi Giżyce, a dowiedziałam się tego z jej aktu zgonu. Najprawdopodobniej chodzi o Giżyce w woj. wielkopolskim, pow. ostrzeszowski, gm. Grabów nad Prosną. Nie sądzę, żeby chodziło o wioski z mazowieckiego czy lubelskiego. Danych jej rodziców również nie mam. Cecylia zmarła 24.04.1842r. w Kuśniu, par. Dąbrowa Wielka. Zgon zgłaszają jej dwaj synowie - Tomasz (26) i Grzegorz (40) - oczywiście ich wiek również w przybliżeniu.

akt zgonu Cecylii Wieczorkiewicz-Sobieraj
Z moich notatek wynika, że Cecylia z Józefem mieli na pewno troje synów: Wincentego (mojego 3x-pradziadka), Tomasza i Grzegorza. Aktu ślubu 4x-pradziadków również nie posiadam, takowy mógł się odbyć ok. 1800 roku.

Muszę rozpracować na spokojnie linię Sobierajów, ponieważ odezwał się do mnie forumowy genealogiczny kolega, który również w swoim wywodzie ma Sobierajów z Kuśnia. Na tyle, ile to możliwe, muszę rozpisać rodzeństwo mojego 3x-pradziadka i może się okazać, że mam bardzo dalekiego kuzyna ;-) Ale to zajmie trochę czasu, więc do roboty!

EDIT z dn. 12.08.2015r.:

Pierwsza informacja - na 90% nie jestem spokrewniona z forumowym kolegą. Rozpisałam to, co mogłam i niestety, nie znalazłam wspólnego mianownika wśród Sobierajów.
Druga informacja - odezwała się do mnie kuzynka z Bielska-Białej. Okazuje się, że mamy wspólnego 4xpra-dziadka - właśnie w/w Józefa Sobieraja, ale do rzeczy...

Dzieci Józefa i Cecylii:
  • Grzegorz (1800-1873) => ożenił się z 1) Kunegundą Suchecką, 2) Agnieszką Jędrzejewską, 3) Marianną Wesołowską
  • Kasper (1804-?)
  • Katarzyna (1806-1871)  => wyszła za 1) Tomasza Rudnickiego, 2) Józefa Gozdeckiego, 3) Piotra Świderskiego
  • Wincenty (1809-1867) => ożenił się z Marianną Kawecką => moi 3x-pradziadkowie
  •  Idzi (1813-1816)
  • Tomasz (1817-1871) => ożenił się z 1) Salomeą Ziętalą (mian. Ziętala), 2) Elżbietą Pawlak.

I jeszcze krótko o tym, jak jesteśmy połączone z kuzynką z Bielska-Białej. Jej 3x-pradziadek to Tomasz Sobieraj, brat Wincentego. Resztę powiązań odnajdę w drzewie.

Udostępnij ten wpis
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.